Our mission

We are revolutionizing sleep regeneration.


Biow is helping more people enjoy healthy, deep and restful sleep every day. Through the many positive influences on the daily lives of all Biow users, we contribute to a healthier society.

The team

Managing Director
Peter Hofstetter

"Biow will improve your life in the long term.I am convinced of that."


As a former bad sleeper and now an enthusiastic Biow user, I wish that we can use Biow to ensure a better and healthier sleep.

The possibility that each prospective customer can test Biow risk-free is a special concern for me.

Porträt Peter Hofstetter
Porträt Dr. Adrian Beer
CTO
Adrian Beer (Dr. Ing. ETH)

"I find BIOW a fascinating product, it has made a lasting difference to my wellbeing"


Biow creates an optimal environment for our health. I feel more refreshed in the morning and look forward to many more people feeling the same way.

technical manager
Pascal Blunschi

"My enthusiasm for Biow grows daily. The positive impact on the daily lives of our customers is fantastic"


When customers tell me how much better they sleep and how much more active they can be in their lives, it gives me a very good feeling. Biow will revolutionize sleep in Switzerland.

Pascal Blunschi, Technischer Leiter
Daniel Latsch, Marketing
Marketing
Daniel Latsch

"The versatility of Biow fascinates me very much. The effects are sometimes very different - depending on the profile of the user"


For me, Biow means that I can also feel the effect of pure, fresh mountain air at home.

Pedro Llana - die Erfindung von Biow

Vor 20 Jahren litt ich unter Phasen chronischer Müdigkeit. Nach vielen Untersuchen war klar: Die Ursache lag in der Luft, die ich atmete. Nachvollziehbar, da ich in der Stadt und in der Nähe eines Industriegebiets lebte (Avilés, Spanien). Ich war überrascht, als die Ärzte mir sagten, dass meine Symptome heutzutage üblich seien, auch in ländlicheren Gegenden. Als auch meine Kinder bereits kurze Zeit nach ihrer Geburt unter Atemwegserkrankungen litten, trafen meine Frau und ich eine weitreichende Entscheidung. Wir verliessen die Stadt und zogen in die Nähe der Berge. Es war das beste Geschenk, das ich meiner Familie machen konnte. Unsere Gesundheit und Vitalität veränderte sich nachhaltig zum Positiven. Natürlich wollte ich viele in meinem Umfeld dazu bringen, den gleichen Schritt zu wagen. Aber es ist schwer, Menschen davon zu überzeugen, der guten Luft wegen weit weg von Familie, Freunden und der Arbeit zu ziehen. Deshalb beschloss ich, die gesunde Luft zu ihnen zu bringen. Nach 24 Jahren im Bereich Klima- und Haustechnik beschloss ich, all mein Wissen darauf zu konzentrieren, gesunde Luft für jedermann zugänglich zu machen. So entwickelte ich Biow. Ein Gerät, das Ihr Heim in ein reines Zuhause verwandelt und das Luftqualität in Lebensqualität verwandelt. Eine Erfindung, die Ihr eigenes und das Leben Ihrer Liebsten verändern wird.